Piper-Heidsieck este una dintre cele mai vechi si cunoscute case de sampanie din lume. Povestea sa a inceput in secolul XVIII. De atunci si pana in prezent, sampania Piper-Heidsieck a cucerit atat inimile consumatorilor de rand, cat si ale imparatilor si a celor mai mari staruri de la Hollywood si din industria modei. Descopera povestea fascinantei crame si sampania sa.
Florens-Louis Heidsieck, fondatorul cramei, a fost inspirat sa creeze o sampanie care sa aduca zambetul pe buzele oamenilor dupa ce a intalnit-o pe Agathe Perthois. Avand in vedere originile sale germane si faptul ca de abia in 1777 a descoperit sampania, incercarea sa nu parea sa aiba prea multe sanse de izbanda. Cu toate acestea, apetitul pentru risc si tenacitatea, dar si inspiratia tanarului indragostit l-au ajutat pe Florens-Louis sa isi atinga obiectivul.
In 1785, Heidsieck a creat compania Heidsieck & Cie.
Ambasadoarea sampaniei sale nu a fost nimeni alta decat regina Marie Antoinette care s-a indragostit de ea de la prima inghititura. In acelasi an, Florens-Louis s-a si casatorit cu muza sa, Agathe Perthois.
In 1815, companiei i s-au alaturat doi oameni care aveau sa ii schimbe numele si viitorul si sa ii duca faima dincolo de hotarele Frantei.
Unul era Christian Heidsieck, nepotul lui Florens-Louis, iar celalat era Henri-Guillaume Piper. Cei doi au devenit asociati inseparabili si au inceput sa gestioneze impreuna crama incepand cu 1828, anul in care fondatorul sau a murit.
In anii 1830, sampaniile cramei erau asa de faimoase incat 14 curti regale, inclusiv cea a habsburgilor si imparatul Chinei se bucurau de acestea.
In 1835, Christian Heidsieck a murit, iar sotia sa s-a recasatorit cu nimeni altul decat asociatul sau Henri-Guillaume Piper. Astfel, crama a ajuns sa poarte numele uniunii celor doi, Piper-Heidsieck.
In 1885, pentru a sarbatori centenarul cramei, faimosul bijutier al tarului Rusiei, Pierre-Karl Faberge, a creat o sticla opulenta de sampanie impodobita cu aur si diamante.
In 1933, Piper-Heidsieck a fost prima sampanie care si-a facut aparitia pe marile ecrane intr-un film de Hollywood, Sons of the Desert.
In perioada celui de-al doilea razboi mondial, mostenitoarea cramei, Yolande, casatorita cu marchizul Jean de Suarez d’Aulan, care avea sa isi piarda viata luptand pe front, a fost cea care a gestionat crama.
In ani ’50, sampania Piper-Heidsieck se bucura de renume in randul celebritatilor de la Hollywood. Pe lista fanilor sai se aflau staruri precum Ava Gardner, Clark Gable, Humphrey Bogart, Fred Astaire, iar mai tarziu, Marilyn Monroe care a declarat in 1953 ca bea un pahar de Piper-Heidsieck in fiecare dimineata.
In 1985, crama Piper-Heidsieck celebreaza 200 de ani de activitate.
Cu aceasta ocazie, marca de lux Van Cleef & Arpels a creat o noua sticla comemorativa decorata cu diamante.
Incepand cu 1993, Piper-Heidsieck este furnizorul oficial de sampanie al unuia dintre cele mai mari festivaluri din industria cinematografica, Festivalul de Film de la Cannes.
In 1995, conducerea companiei a decis ca e timpul pentru modernizare. Incepand din acel an, Piper-Heidsieck se bucura de o crama noua dotata cu peste 200 de cuve de otel inoxidabil si o arie exclusiva dedicata vinurilor de rezerva.
In 1999, Piper-Heidsieck incepe sa se asocieze cu nume mari din industria modei, primul fiind Jean Paul Gaultier.
Acesta a realizat un design creativ pentru sticlele de sampanie ale marcii pe care le-a invelit intr-un corset rosu. Mai tarziu, designerii Viktor & Rudolf au realizat un alt concept inedit pentru sticlele de sampanie Piper-Heidsieck, mai precis pentru editia de Rosé Sauvage din 2007.
Incepand cu 2008, crama se bucura de un nou sediu, o cladire ultra-moderna realizata de arhitectul Jacques Ferrier.
In 2011, familia Descours a preluat conducerea cramei, integrand astfel faimoasa sampanie in grupul EPI care mai include si alte marci de renume precum Bonpoint si JM Weston.
Cuvée Brut
Acest cupaj este una dintre emblemele cramei Piper-Heidsieck.
Aceasta sampanie multi-vintage este rezultatul unor struguri de calitate superioara din peste 100 de cru.
Aceasta sampanie se bucura de numeroase premii, printre care medaliile de aur la Wineworld Championship in 2020, Mundus Vini 2020 si Modial de Bruxelles 2019.
Sampania invecheste in pivnitele cramei minim 6 luni dupa etapa de degorjare.
Rosé Sauvage
Rosé Sauvage este un blend de 60% Pinot Noir, 20% Meunier si 20% Chardonnay. Aceasta sampanie rosé se distinge prin procentul neobisnuit de mare de Pinot Noir care ii confera un caracter puternic si o culoare rosu aprins.
Piper-Heidsieck Rare Millesime
Rare este obtinuta din 70% Chardonnay si 30% Pinot Noir.
https://www.piper-heidsieck.com/en
Regiune: Champagne, Franta
Cumpara bauturi Piper Heidsieck, vezi cele mai bune oferte si reduceri cu Piper Heidsieck